12 November 2006

{owd2006} Acties op 15 november?

De afgelopen dagen ben ik op zoek geweest naar actueel nieuws over de acties die in het openbaar vervoer zouden gaan plaatsvinden op 15 november aanstaande. Het lijkt me voor veel mensen die de SURF Onderwijsdagen bezoeken toch wel belangrijk om op de hoogte te blijven.
Ik heb eerder al gezocht op nieuws-sites, maar kon niets concreets vinden. Zou het dan niet doorgaan, dacht ik nog?
Uiteindelijk via de site van het FNV kwam ik terecht op www.doodziekvanmarktwerking.nl. Hier vind je meer informatie over de aangekondigde acties. Als ik het allemaal goed lees, wordt er alleen actie gevoerd in het stad- en streekvervoer. De NS rijdt dus wel gewoon op 15 november. De informatie over Utrecht is als volgt:
"GVU (stad Utrecht): controleert 15 november 2006 tot 09.00 uur en na 16.00 uur niet de vervoersbewijzen. Van 09.00 uur en 16.00 uur is er geen openbaar vervoer. De sneltram naar Nieuwegein/IJsselstein (Connexxion) rijdt wel."
De website is trouwens opgezet als een weblog. Leuk om te zien.
Misschien dat Doekle Terpstra hier nog iets over wil zeggen tijdens zijn afsluitende keynote?

No comments: