18 October 2005

De days before...

16 en 17 oktober
De vlucht met Delta Airlines naar Atlanta ging voorspoedig. Je moet alleen geen alcohol willen drinken, want dat kost je dan 5 US dollar. Dat is toch wel erg aan de prijs voor een blikje bier! Ik heb geluisterd naar muziek en een boek gelezen (Amerikanen zijn niet gek van Charles Groenhuijsen)
Eenmaal aangekomen in de VS, dus in ons geval in Atlanta, begon het hele veiligheidsritueel met vingerafdrukken en een foto. Ik had nog een groen kaartje van de reis van vorig jaar in mijn paspoort. Nou, daarmee was ik in overtreding. Dat kon vervelende gevolgen hebben. Maar ik mocht het land gelukkig in!
Vervolgens moest je je eigen koffer van de band halen en vervolgens bij een andere band weer afgeven. En toen weer inchecken. Weer een beveiligingscontrole, waarbij die gekke Amerikanen als uit zichzelf de schoenen uittrekken en de riem uit de broek halen. Dat heb ik dus niet gedaan. Wel moet je je laptop apart door het X-ray apparaat laten gaan (in Amsterdam trouwens ook).
Ons hotel kent een beetje een kitscherige uitstraling. Verder is geen draadloos internet in de kamer, zoals ik wel uit de documentatie had begrepen. Er schijnt wel draadloos internet te zijn in de ‘public spaces’, dus de lobby enzo.
Maar dat is allemaal overbodig: we zitten n nu in het Bad Ass cafe, waar het draadloos perfect werkt. En natuurlijk ietsje goedkoper.
Vandaag zijn we naar het Kennedy Space Center geweest. Erg indrukwekkend. Die Amerikanen weten wel een boodschap over te brengen! En die raketten zijn toch wel heel erg groot. De meeste collega’s leken aanvankelijk meer geinteresseerd in alligators die ze zagen in het water.
Kijk voor foto’s op www.flickr.com/groups/edutrip2005. Of klik hier rechts op de Flickr badge.

No comments: