15 October 2007

[Dutch] Leerling geschorst voor computerkraak?

Door Bloglines blijf ik op de hoogte van het laatste nieuws, ook uit de regio. Zo lees ik in de TC Tubantia dat er is ingebroken op een 'schoolcomputer'.
Het bericht is niet erg helder, vind ik. Maar in ieder geval is de jongen geschorst vanwege zijn daden. Volgens mij had hij goed gebruik gemaakt van 'social engineering'. En hij vond een bestand dat niet op de desbetreffende computer had mogen staan, volgens de systeembeheerder....
Vraagje: Zou de systeembeheerder ook geschorst zijn?
Ik vind dat deze jongen gekoesterd moet worden. Hij toont feilloos de zwaktes aan van de procedures.
Was het niet zo dat computerkrakers een gouden toekomst bij (computer)beveiligingsbedrijven hebben (of hadden)? Of dat de beste dief ook een hele goede rechercheur zou kunnen zijn?

No comments: